METROPOLIA I JEJ REGION<br>W GOSPODARCE INFORMACYJNEJ

Autor:
GORZELAK Grzegorz, SMĘTKOWSKI Maciej

ISBN: 83-7383-127-4

Miejsce wydania: Warszawa

Rok wydania: 2005

Liczba stron: 224

Uwagi: wydanie pierwsze

Oprawa: miękka

Format: B-5

METROPOLIA I JEJ REGION
W GOSPODARCE INFORMACYJNEJ

Przepraszamy, brak na półce.

Książka przedstawia procesy metropolizacji zachodzące we współczesnej gospodarce informacyjnej. Ich najistotniejszym przejawem jest powstawanie sieci wielkich miast - ośrodków koordynacji, zarządzania i działalności innowacyjnej w skali globalnej. Prowadzi to do ”odrywania się„ metropolii od zaplecza regionalnego, którego rozwój może być tym samym spowolniony.
Badania dotyczące powiązań gospodarczych i społecznych zostały przeprowadzone w trzech polskich metropoliach: warszawskiej, poznańskiej i trójmiejskiej. Wyniki wskazują na to, że przewaga procesów ”wymywania„ zasobów nad procesami ”rozprzestrzeniania„ rozwoju jest jedną z przyczyn polaryzacji obserwowanej w regionach tych miast.
Wyniki przeprowadzonych badań umożliwiły sformułowanie rekomendacji dla władz lokalnych regionów metropolitalnych, zgodnych z zasadą polaryzacji i dyfuzji, która będzie kształtować przyszłą politykę regionalną i przestrzenną Polski.

nakład wyczerpany

30 innych produktów w tej samej kategorii: