Największa wartość książki polega na rzeczowym wykazaniu, jak elementy wiedzy socjologicznej, opuściwszy mury akademii, funkcjonują dalej już niezależnie, wchodząc w nowe konfiguracje i kompozycje. Praca stanowi spójną, teoretyczno-empiryczną całość.[…] W warstwie analitycznej jest świadectwem wnikliwości, wrażliwości i pomysłowości autora w eksploracji...
XXI wiek rozpoczął się serią kryzysów, począwszy od kryzysu finansowego i gospodarczego, przez kryzys migracyjny, kryzys związany z narastającym eurosceptycyzmem i brexitem, z falą populizmu i erozją poparcia dla demokracji parlamentarnej . Na to wszystko nałożyła się pandemia COVID-19, która wzmocniła większość istniejących kryzysów i przyniosła nowe...
Chiny aspirują do miana państwa o największej gospodarce i potencjale rozwojowym, co wymaga wykształcenia i ciągłego podtrzymywania zdolności modernizacyjnych w wymiarze gospodarczym, społecznym, politycznym czy technologicznym. Zamiar ten może okazać się próżny, jeżeli nadal w Chinach obecne będą tak znaczące dysproporcje rozwojowe jak dotychczas, także...
Contents Paula Pustułka, Małgorzata Sikorska, Different methods – lasting tensions: exploring familial pragmatism through a methodological lensIrma Budginaite-Mackine, Representations of transnational childhoods and childhoods abroad in Lithuanian media discourseIzabela Kaźmierczak-Kałużna, Fertility as an object of influence of public policies of the...
Ta publikacja może pełnić funkcję ważnego podręcznika czy przewodnika pokazującego sposoby rozwijania nowych wyobrażeń o ekonomii. Autorzy proponują całościowy, alternatywny język mówienia o gospodarce i kryzysach, co jest konieczne do tego, aby odejść od zgubnej oczywistości oddzielnego zajmowania się ekonomią, społeczeństwem i technologią. Książka jest...
Książka stanowi przykład podejścia interdyscyplinarnego, łącząc w sobie teksty przedstawicieli różnych dyscyplin naukowych, od prawa, przez socjo-ekonomię, po politykę publiczną. Skład autorski jest różnorodny również dlatego, że w ramach tej publikacji akademicy spotykają się z działaczami związkowymi, co niewątpliwie rozszerza perspektywę, z której...
Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej to organizacja, która od początku przywrócenia samorządu w Polsce wspiera szeroko pojęte procesy decentralizacji. Fundacja i ludzie z nią związani opublikowali wiele znaczących raportów, monografii naukowych i ekspertyz, które często stanowiły podstawę do dyskusji o kierunkach rozwoju samorządu w Polsce. […] O...
Contents Paula Pustułka, Małgorzata Sikorska, Familial pragmatism: modern families navigating the private/public junctionMaria Reimann, At mum’s place, at dad’s place, at home. How children “do family” in joint physical custody arrangementsPiotr Binder, Remote work, Polish families with children and inequalities in the division of labour. A qualitative...
ContentsWitold Mandrysz, Laszlo Patyan, Foster care in Hungary and Poland – comparative analysisIzabela Krasiejko, The support provided by Polish municipalities in the implementation of family assistanceSergii Boltivets, Timur Honchar, Yuliya Chelyadyn, Liudmyla Uralova, Oleksii Honchar, Medico-social and psychological model of rehabilitation of children...
Beata Nessel-Łukasik wychodzi z założenia, że muzea są nie tylko nośnikami pamięci, ale także ją tworzą i przekształcają. Mogą dzięki temu stać się centrum działań, w które włączają społeczność związaną z nimi w różnorodny sposób. Autorka zastanawia się, jak podjęcie tego typu „włączających” działań przyczynia się do kreowania pamięci, a dokładniej – do...
doi 10.7366/9788367450386 This book comprises materials that may serve as an inspiration to teachers and non-pedagogical employees who wish to develop socio-emotional skills in pupils. (...) There are various concepts of socio-emotional learning (SEL); however, they all refer to the development of personal and social skills, including learning how to...
Publikacja udostępniana na licencji CC-BY-NC 4.0doi 10.7366/9788367450478 Książka zawiera materiały, które mogą być inspiracją dla nauczycieli i pracowników niepedagogicznych pragnących rozwijać w uczniach umiejętności społeczno-emocjonalne. (…) Istnieją różne koncepcje społeczno-emocjonalnego uczenia się (social-emotional learning – SEL), ale wszystkie...