Autor:
Agnieszka BURNOS, Grażyna KATRA, Kamilla BARGIEL-MATUSIEWICZ, Ewa PISULA (red. nauk)
ISBN: 978-83-66470-68-2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 2021
Liczba stron: 364
Uwagi: wydanie pierwsze
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Format: A-5
redakcja naukowa:
Agnieszka BURNOS
Kamilla BARGIEL-MATUSIEWICZ
Grażyna KATRA
Ewa PISULA
Autorzy książki podejmują fundamentalne zagadnienia dotyczące psychologicznych aspektów funkcjonowania współczesnej szkoły w czterech blokach tematycznych:– Wspieranie ucznia w procesie przyswajania wiedzy, analiza czynników sprzyjających i niekorzystnych– Wspieranie ucznia w rozwoju emocjonalnym i społecznym– Sylwetka nauczyciela– Analiza zjawiska przemocy oraz propozycje przeciwdziałania.
Autorzy są zarówno naukowcami, badaczami, jak i specjalistami praktykami w swoich dziedzinach, co pozwoliło im nie tylko na przedstawienie najnowszej wiedzy psychologicznej, lecz także na zilustrowanie omawianych zagadnień realnymi przykładami z praktyki szkolnej. Dzięki temu monografia nabrała bardzo żywego, bezpośredniego charakteru. Ogromnym jej atutem jest również omówienie szerokiej gamy programów profilaktyczno-wychowawczych, ułatwiających pedagogom i psychologom odnoszenie się do takich zjawisk jak doświadczanie przemocy, stygmatyzacja, samotność, trudności w funkcjonowaniu rodzin, zagrożenia dla zdrowia związane z używaniem substancji psychoaktywnych czy niewłaściwe nawyki żywieniowe.
z recenzji dr hab. Elżbiety Turskiej, profesor Uniwersytetu Śląskiego
Książka odkrywa przed czytelnikiem na nowo zdefiniowaną szkołę, uwrażliwia na rozliczne doświadczenia i problemy uczniów oraz nauczycieli, a także stanowi cenne źródło wiedzy o sposobach wspierania i stymulacji uczniów z różnymi ograniczeniami i w różnych okolicznościach.
z recenzji dr hab. Ludwiki Wojciechowskiej, profesor Uniwersytetu Zielonogórskiego
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności: