2019 KULTURA I ROZWÓJ nr 7 <br> DARMOWY DOSTĘP

Autor:
kwartalnik

Miejsce wydania: Warszawa

Rok wydania: 2020

Liczba stron: 248

Uwagi: prof. dr hab. Jerzy Hausner redaktor naczelny periodyk wydawany wraz z Instytutem Studiów Społecznych UW oraz Uniwersytetem Ekonomicznym w Krakowie

Oprawa: miękka

Format: B5

ISSN: 2450-212X

2019 KULTURA I ROZWÓJ nr 7
DARMOWY DOSTĘP

UWAGA - pismo "Kultura i Rozwój" wraz z numerem 7/2019 przestaje być kwartalnikiem i staje się rocznikiem.

S P I S  T R E Ś C I  [ C O N T E N T S ]

 

Bob Jessop, Putting Higher Education in its Place in (East Asian) Political Economy [Umiejscawianie szkolnictwa wyższego we wschodnioazjatyckiej ekonomii politycznej], doi 10.7366/KIR.2019.7.01, s. 7-26

János Kornai, Moralna odpowiedzialność Frankensteina [Frankenstein’s Moral Responsibility], doi 10.7366/KIR.2019.7.02, s. 27-36

Agata Zysiak, Barbarzyńcy u bram. Otwarcie uniwersytetów dla klas pracujących i budowa nowoczesnych społeczeństw [Barbarians at the Gates: The Opening of Universities for Working Classes and the Construction of Modern Societies], doi 10.7366/KIR.2019.7.03, s. 37-50

Łukasz Stankiewicz, Między wspólnotą a technokracją – o dwóch koncepcjach rządności akademickiej i ich problemach [Between Community and Technocracy: Two Models of Academic Governance and Their Problems], doi 10.7366/KIR.2019.7.04, s. 51-72

Jerzy Woźnicki, Koncepcja pod nazwą uniwersytet – idea z perspektywy wartości, tradycji i teraźniejszości uczelni [The University-Idea Concept from the Perspective of Values, Traditions, and the Here and Now of Universities], doi 10.7366/KIR.2019.7.05, s. 73-92

Bartosz Grucza, Wojciech Paprocki, Ustawa „Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce” to szansa na wdrożenie modeli zarządzania prowadzących do sukcesu? Konsekwencje dla uczelni akademickich [Is the ‘Higher Education and Science Act’ an Opportunity to Implement Successful Management Models? Consequences for Academic Institutions], doi 10.7366/KIR.2019.7.06, s. 93-120

Przemysław Czapliński, Uniwersytet antyludowy [The Anti-Egalitarian University], doi 10.7366/KIR.2019.7.07, s. 121-130

Jerzy Hausner, Uniwersytet-idea w procesie wytwarzania wartości akademickich [The University-Idea in the Process of Creating Academic Values], doi 10.7366/KIR.2019.7.08, s. 131-150

Anna Giza, Uniwersytet, czyli o „upartym obstawaniu przy regułach dobrego używania intelektu” [University, or About “Stubborn Insistence on the Universal Rules of Good Use of the Intellect”], doi 10.7366/KIR.2019.7.09, s. 151-170

Valentin Behr, Między nauką a polityką. Historia najnowsza jako pole walki [Between Science and Politics: Contemporary History as a Battlefield], doi 10.7366/KIR.2019.7.10, s. 171-190

 

Z  O S T A T N I E J  C H W I L I

 

Anna Giza, Anna Karwińska, Maria Zielińska, Nowa ustawa, nowa uczelnia. Przemyślenia po dwóch latach od przyjęcia konstytucji dla nauki, po roku od przyjęcia statutu i po trzech miesiącach pandemii, doi 10.7366/KIR.2019.7.11, s. 191-208

Anna Giza, Anna Karwińska, Rekompozycja? Szkoła wyższa w trakcie i po pandemii, doi 10.7366/KIR.2019.7.12, s. 209-214

Anna Karwińska, Marcin Karwiński, Zdalna edukacja uniwersytecka w czasach pandemii. Wyzwania i reakcje. Komunikat z badań sondażowych, doi 10.7366/KIR.2019.7.13, s. 215-243

 

 

Pliki do pobrania:

0,01 zł

30 innych produktów w tej samej kategorii: