PSYCHOLOGIA JĘZYKA I KOMUNIKACJI <br>wydanie nowe <br>seria: Wykłady z Psychologii, t. 2

Autor:
KURCZ Ida

ISBN: 83-7383-153-3

Miejsce wydania: Warszawa

Rok wydania: 2005

Liczba stron: 266

Uwagi: wydanie drugie, nowe

Oprawa: twarda

Format: B-5

PSYCHOLOGIA JĘZYKA I KOMUNIKACJI
wydanie nowe
seria: Wykłady z Psychologii, t. 2

Przepraszamy, nakład wyczerpany!
Ale książka dostępna w wersji elektronicznej na

www.ibuk.pl/fiszka.php?id=725
http://www.publio.pl/psychologia-jezyka-i-komunikacji-ida-kurcz,p49159.html

Pierwsze wydanie Psychologii języka uzyskało w 2004 roku Nagrodę im. Władysława Witwickiego, przyznawaną przez Wydział I Nauk Społecznych Polskiej Akademii Nauk
Rozważania tej książki koncentrują się na dwóch podstawowych funkcjach języka: reprezentatywnej w stosunku do rzeczywistości i komunikacyjnej służącej porozumiewaniu się. Każda z nich ma swe korzenie w biologicznej ewolucji gatunku Homo sapiens.
Te funkcje języka realizowane są przez dwie kompetencje naszego umysłu: ściśle językową i komunikacyjną. W książce przedstawiono ich charakterystykę, filogenezę i ontogenezę, podstawy neurofizjologiczne, jak też związki z myśleniem i komunikowaniem się niewerbalnym. Książka adresowana jest do psychologów, językoznawców, dziennikarzy i szerzej do osób zainteresowanych procesami komunikacji społecznej.

nakład wyczerpany

30 innych produktów w tej samej kategorii: