Author:
Julita Siemiątkowska-Sujka
ISBN: 978-83-68091-10-6
Place of publication: Warszawa
Year of publication: 2025
Number of pages: 198
Binding: miękka
Format: B5
Korzystając ze swojego wieloletniego i bogatego doświadczenia, Julita Siemiątkowska-Sujka tworzy swoisty przewodnik po różnych formach terapii dla dzieci z autyzmem, ze szczególnym uwzględnieniem terapii niedyrektywnej opartej na dowodach naukowych. Myślę, że publikacja ta będzie wartościowa nie tylko dla badaczy i studentów z obszaru studiów społecznych i medycznych, lecz także dla praktyków pracujących z dziećmi z całościowymi zaburzeniami rozwoju, w tym z dziećmi z niepełnosprawnością sprzężoną ze spektrum autyzmu. Monografia jest bardzo wartościowa zarówno w aspekcie poznawczym, jak i aplikacyjnym. Autorka przejawiła też pasje i zainteresowania klinicysty.
prof. dr hab. Marta Makara-Studzińska
Uniwersytet Jagielloński Collegium Medicum
Dane naukowo-epidemiologiczne ukazują, że liczba urodzeń dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju ze spektrum autyzmu stale wzrasta. (…) Wprawdzie wzrasta efektywność edukacji i terapii dzieci z ASD, lecz wciąż jest pole do jej doskonalenia. (…) Monografia przedstawia kompleksowo oddziaływania edukacyjno-terapeutyczne według amerykańskiego Modelu SCERTS przez pryzmat wysokiej skuteczności tego modelu z punktu widzenia rodziców i opiekunów. Adresatami książki mogą być nie tylko pracownicy służby zdrowia, lecz także opiekunowie, studenci kierunków medycznych i społecznych oraz wszystkie osoby, które stykają się zawodowo lub osobiście z zaburzeniami rozwojowymi.
prof. dr hab. n. med. Napoleon Waszkiewicz
Uniwersytet Medyczny w Białymstoku
Julita Siemiątkowska-Sujka – doktor nauk medycznych i nauk o zdrowiu (Warszawski Uniwersytet Medyczny), magister polityki społecznej (Uniwersytet Warszawski), magister psychologii klinicznej (Uniwersytet SWPS), oligofrenopedagog – nauczyciel mianowany. Wykładała na studiach podyplomowych: edukacja i rehabilitacja osób z autyzmem. Pracowała w Poradni Psychiatrycznej w Instytucie „Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka”.Obecnie zarządza siecią placówek oświatowych, do których uczęszczają też dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera. Certyfikowany diagnosta ADOS-2. Wiedzę na temat autyzmu zdobywała m.in. na szkoleniach u Emily Rubin – współtwórczyni Modelu SCERTS: MS-CCC-SLP oraz u prof. G.B. Mesibova – byłego dyrektora pierwszego Oddziału TEACCH (USA) na świecie. Stworzyła Model SCERTS Poland®, stanowiący zastrzeżony znak towarowy na terenie całej Unii Europejskiej.
Warning: Last items in stock!
Availability date: